Hoe zit dat nu, met project Ayacucho, Solid, AS Adventure en Bever?

4 maart 2017 - Oegstgeest, Nederland

Er was eens een succesvolle Belgische ondernemer, die na de verkoop van zijn onderneming niet wilde rentenieren met een obligate boot op de Middellandse Zee.

Nee, een ondernemer met het hart op de goede plaats, die iets terug wilde doen voor de maatschappij.

Hij richtte na zijn succesvolle ondernemerschap o.a. een organisatie op voor mensen die mínder bedeeld zijn in het leven. In dit geval viel de keuze op een arme regio in Peru, de streek Ayacucho, met de gelijknamige stad als hoofdplaats.

Iets terug doen voor de maatschappij. Het begint met een idee, een visie, en daarna is het 'gewoon doen'. Nou ja, gewoon… Een dergelijk project vergt jaren. Jaren van vertrouwen winnen van de lokale bevolking. Van investeren in mensen en middelen. En van doorzetten, tegenslagen overwinnen en niet opgeven.

Ziedaar de basis van Solid, 16 jaar geleden opgericht en nog steeds hard aan het werk in deze regio. Waar de lokale boeren met hun families een beter bestaan hebben gekregen, niet door grootschalige donaties, maar door kleine initiatieven en projecten die door de lokale mensen zelf verder opgepakt en uitgewerkt worden.

Maar Solid kan dat niet alleen en zij heeft partners nodig die een bijdrage leveren, niet alleen in de vorm van mensen en middelen, maar bovenal in de vorm van publiciteit en goodwill. En die partners zijn al jaren een drietal outdoor organisaties in België, Nederland en Engeland: respectievelijk AS Adventure, Bever en Cotswold Outdoor. Deze organisaties leveren een bijdrage via de verkoop van outdoor-producten onder de naam Ayacucho; eerlijke en degelijke producten, waarvan een deel van de opbrengst ten goede komt aan de projecten van Solid. Een mes (machete?) dat aan twee kanten snijdt!

En zo kan het gebeuren dat een mailing van Bever ons verleidde om in te gaan op de uitnodiging om ambassadeur te worden van project Ayacucho. Marieke, Hanna, Marijke en Frank zijn de gelukkigen die als klanten zijn geselecteerd om, samen met AS Adventure en Bever medewerkers Sarah, Vivian, Ria, Ilse en Petra, af te reisen naar het Zuid-Amerikaanse continent om de projecten van Solid in Ayacucho met eigen ogen te aanschouwen. Maar niet alleen dat: nee, om ook zelf de handen uit de mouwen te steken!

En die reis gaat zondag dus beginnen. Volg je ons…?

1. Eef:
    4 maart 2017
    Goede actie, ik ga jullie volgen!
  2. Gert Bervoets:
    4 maart 2017
    Ik wens jullie allen een fijn verblijf ginder en een behouden terugkeer!!
  3. Math en Tiny:
    4 maart 2017
    We wensen jullie mooie ervaringen en veel plezier.
  4. Math en Tiny:
    4 maart 2017
    We wensen jullie mooie ervaringen en veel plezier .
  5. Grieten marie-louise:
    5 maart 2017
    Ik ga mijn dochter op haar reis volgen
  6. Hugo & Sonja De Schryver:
    Toy, Toy Toy, Hanne
  7. Coen de leeuw:
    5 maart 2017
    Tuurlijk gaan we je volgen Hanne
  8. Claudia:
    6 maart 2017
    Leuk geschreven. A.S.Adventure volgt jullie verhalen tot op de voet.
    Succes ginder, beleef volop.
  9. Janssens ria:
    Wij zullen ook meevolgen. Een fijne tijd in Peru. Liefs xxxxxx
  10. Kees Knoop:
    6 maart 2017
    Heel veel succes Frank maar ook.....veel plezier. Geniet van alles wat jullie daar gaan doen. Met jou in hun midden wordt het vast een goed team.
  11. Brigitte Wong:
    WoW tegek Marieke. Veel succes en een supertijd in Peru
  12. Carolien De Plekker:
    6 maart 2017
    Heel veel succes aan alle deelnemers maar aan Ilse S. in het bijzonder. Je hebt het hart op de goeie plaats en hoop dat dit een ervaring wordt die je nog lang een warm gevoel bezorgt.
  13. Leen Meylemans:
    7 maart 2017
    Genieten maar hanne wij volgen jou !!!